SEO a rozhodující faktory

Jistě už velmi dobře víte, že nezbytným předpokladem pro SEO je pravidelná aktualizace webu a také výskyt stejných či podobných slovních spojení v nejrůznějších pádech a tvarech. Těchto kritérií si je už vědom téměř každý, kdo se snaží nalákat návštěvníky na svůj web. Co všechno však ve skutečnosti ovlivňuje výslednou pozici ve vyhledávačích a co není radno při tvorbě webových stránek a jejich následné správě radno podcenit? To se dozvíte v tomto článku!

SEO přináší úspěch

Před samotným zahájením veškerých aktivit vedoucích k optimalizaci webu je třeba si uvědomit, proč je důležitá právě v případě vašich webových stránek. V první řadě je třeba mít na paměti, že lidé, kteří se na web dostanou prostřednictvím organického vyhledávání, s větší pravděpodobností zakoupí produkt či poptají službu. Je u nich totiž mnohem větší míra konverze, než je tomu v případě jiných marketingových taktik, například telemarketingu, veletrhů apod. Právě proto je důležité přivést na web potenciálního zákazníka, který potřebuje vyřešit nějaký problém… A samozřejmě získat jeho pozornost a nabídnout mu efektivní řešení.

Důležité SEO faktory

Algoritmy, které Google používá k vyhledávání relevantního obsahu, se sice neustále inovují, ale přesto existuje několik faktorů, které mají klíčový vliv na indexování webových stránek a tedy i na jejich výslednou pozici při vyhledávání. Tyto faktory se obvykle dělí do tří skupin:

  • On-page faktory: Prvním faktorem je relevantní obsah, dále hustota klíčových slov a samozřejmě také správná struktura webové stránky s využitím nadpisů a podnadpisů. Neméně podstatné je správné vyplnění údajů ve zdrojovém kódu webové stránky, což zahrnuje vyplnění Title a Metatags s důrazem na vhodně zvolená klíčová slova.
  • Off-page faktory: Jedná se o zpětné odkazy z katalogů, PR článků, blogů a zejména velmi navštěvovaných, respektovaných webů, ideálně s příbuznou tematikou. Poslední dobou však mají čím dál větší vliv na SEO také sociální sítě.
  • On-site faktory: Výběr vhodné domény a subdomény ovlivňuje takzvané on-site faktory. V tomto případě je nutné dbát nejen na využití klíčových slov v názvu domény, ale na tyto parametry má zásadní vliv zejména struktura web a také doba, po kterou web existuje.

Trpělivost přináší své ovoce

Každý by chtěl být na první straně výsledků vyhledávání. Proto je potřeba se obrnit trpělivostí a nejdříve zvolit vhodnou strategii. Společnosti, které nabízí unikátní službu či výrobek, nebo se nepohybují ve velmi konkurenčním prostředí, mají přece jenom snazší výchozí pozici. V tomto případě může být dosažení jedné z prvních pozic ve vyhledávání záležitostí několika týdnů.

Naproti tomu ve vysoce konkurenčním odvětví se umístění na první pozici může rovnat opravdovému zázraku a celý proces může trvat i několik měsíců. Navíc platí, že v případě vyhledávání na Seznamu je prodleva vzhledem k pomalejším reakcím na optimalizace webových stránek mnohdy ještě delší. Ovšem i v tomto případě není radno spoléhat se na náhodu. S každou další pozicí a stranou klesá totiž návštěvnost webových stránek i zisk…

Jakmile se však vaše úsilí setká s úspěchem a vy se dostanete na kýžené první pozice, ať už při vyhledávání na Seznam.cz, nebo na Google.cz, věnujte se optimalizaci webu i nadále. Každý nový text přidaný na váš web, stejně jako každá nová položka by měly respektovat výše uvedené faktory, které mají rozhodující vliv na SEO. Průběžné úpravy jsou navíc mnohem méně náročné z časového i finančního hlediska.

 

Nemůžete se odhodlat k optimalizaci svého webu? Pak zbytečně neotálejte, každý den se počítá, neboť znamená lepší pozici a tím i vyšší návštěvnost!